Skurmedel och annat icke-kemikaliskt

Idag gjorde jag något väldigt enkelt -Rengöringsmedel till badkaret!

Jag tog lika delar av

  • diskmedel
  • varm vinäger
  • vatten

lade allt i en sprayflaska och sprutade på alla sträva fläckar i badkaret, trettio minuter senare var det bara att lätt skrubba bort det med en disksvamp!

Det var bara att testa när det var så himla enkelt och det fugerade faktiskt. Inte minst så var det fritt från kemikalier. För det är något som finns i (ta mig fan) allt. Har till exempel testat att göra egen deodorant. Ofräsch kanske ni tänker? Absolut inte – säger jag. Man luktar inte alls under armarna som man kan tro. Sen är det barnsligt enkelt att göra. Receptet kommer jag lägga upp inom kort.

En annan anledning till att det känns bättre att göra detta själv är faktiskt att det blir mycket billigare och du vet precis vad som är produkten.

Kommentera

