Brödnörd

Som den brödnörd jag är så har jag fått komma på ett sätt att få lättare tillgänglighet till mina brödrecept. Jag försöker så gott det går att spara mina recept i två olika receptböcker. En för maträtter och en för bakning. Men min bakbok börjar bli fylld med recept och jag orkar inte leta efter brödrecepten i dem varje gång jag vill baka ett bröd.

Lösningen var färgade markeringar. Eftersom jag är student så har jag alltid färgade ”post -it” lappar i plast som jag kan markera i min kurslitteratur med.

20160415_090252.jpg

Ett tips till alla som har sina favoritrecept i en bok bland alla andra underbara skapelser!

Kommentera

