Fönsterruccola

I början av mars hade jag lyckan att få hem ruccolafrön som jag sådde direkt ner i en kruka. Det tog ungefär en månad innan det kom riktig sallad som jag nu plockat av en hel del nu faktiskt! Den härliga nötiga smaken fanns där och det kändes verkligen härligt att kunna äta av sin egen salladsplanta.
image

Den växer fortfarande fint och eftersom jag bara plockar utav de yttersta bladen på plantan så kommer det hela tiden nya, vilket är fantastiskt! Kommande tips som jag vill ge till mig själv är att så massor på en gång för då har man sallad hela tiden. Alternativt att man sår nya frön med en veckas mellanrum för att allt inte ska vara klart samtidigt.

 

wp-1460702929676.jpeg

Här kan man se att det kommer upp nya fina ruccolablad

image

Så här fina är bladen

 

 

Kommentera

